.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشن روز ملی دماوند در مازندران برگزار می‌شود

نائب رئیس هیئت کوهنوردی آمل گفت: در روزهای 15 و 16 تیر ماه جشن بزرگ تیرگان و روز ملی دماوند در شهر رینه بخش لاریجان آمل برگزار می‌شود.

به گزارش شمال نیوز مهین خضرایی امروز در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه این جشن بزرگ همانند سال‌های گذشته در دانشگاه پیام نور شهر رینه بلندترین شهر کشور برگزار می‌شود، گفت: برای امسال نیز مسئولان کشوری و استانی به این جشن دعوت شدند و به احتمال فراوان دکتر کهرم از صاحب‌نظران برتر کشور در بخش محیط زیست نیز حضور دارند.

خضرایی با بیان اینکه هر ساله در این جشن بیش از یک هزار عاشق طبیعت شرکت می‌کنند، یادآور شد: در حاشیه این مراسم نیز برنامه‌های متنوعی از سوی گروه‌های متعدد کوهنوردی از نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، همچنین اجرای موسیقی اصیل ایرانی و مازندرانی، برگزاری نمایشگاه‌های محلی، پخت آش دوغ، نان‌های محلی، مراسم نقادی و شاهنامه‌خوانی و جُنگ آب‌پاشان از برنامه‌های جنبی این گردهمایی بزرگ است که علاقمندان زیادی از سراسر کشور در آن حضور می‌یابد.

نائب رئیس هیئت کوهنوردی آمل با اشاره به اینکه مردم ما عاشق طبیعت هستند و با سپری کردن وقت خود در آن احساس شور، شعف و نشاط می‌کنند، گفت: باید قدر طبیعت بکر را دانست و این را نیز بدانیم هرچه قدر که ما مراقب دماوند باشیم خیر و برکت آن به خودمان بازگشت می‌کند.

وی با اعلام اینکه کوه دماوند که در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران اسلامی به ثبت ملی درآمده است، اذعان داشت: این قله به عنوان بام ایران بوده خاستگاه اسطوره‌های ایران زمین و نماد ملیت و وفاق ایرانیان است که حتی گفته می‌شود آرش در رینه و پای قله دماوند مرز ایران و توران را از یکدیگر جدا کرده است.

این مسئول متذکر شد: این مراسم با حضور دوستداران طبیعت و گروه‌های مختلف کوهنوردی با تلاش بخشداری لاریجان مازندران، هیئت کوهنوردی آمل، شورای اسلامی و شهرداری رینه، دانشگاه پیام نور رینه، انجمن کوهنوردان ایران و انجمن دوستداران دماوند کوه برگزار می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مسعود صالحی فر 13 تير 1391
با تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.